W ostatnich tygodniach uczniowie klas informatycznych III i IV uczestniczyli w kursach dydaktycznych z zakresu IT. Szkolenia przygotowała Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy. Celem było podniesienie przez uczestników kluczowych kompetencji cyfrowych (w tym kompetencji w zakresie informatycznym oraz analitycznego).
Obsługa i bezpieczeństwo urządzeń mobilnych – kurs online
Celem kursu jest wyposażenie uczestnika w niezbędną wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi, szeroko pojętej, technologii chmury. Poruszane w nim zagadnienia, mają na celu zbudowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz zasad, którymi rządzą się współczesne, internetowe systemy bezpieczeństwa. Kurs porusza tematykę dotyczącą podstawowej konfiguracji urządzeń mobilnych i komputerów PC. Autorzy kursu przedstawiają również uczestnikowi wiedzę z zakresu budowy domowej sieci lokalnej, od świadomego wyboru podzespołów, po jej podstawową konfigurację. Po zakończeniu kursu, uczestnik nie tylko będzie zaznajomiony z dobrymi praktykami, dotyczącymi zachowania w Internecie, ale też będzie mógł prowadzić merytoryczne rozmowy z pracownikami obsługi technicznej, wybranych usług informatycznych.
Projektowanie grafiki użytkowej z elementami zastosowania marketingu internetowego w mediach społecznościowych – kurs online
Celem kursu jest zapoznanie uczestnika z aspektami grafiki komputerowej w kontekście tworzenia grafik użytkowych, w tym: rodzajów grafiki komputerowej, modelów przestrzeni barw, typografii. W kursie zaprezentowano dwa narzędzia do tworzenia projektów graficznych – Affinity Designer oraz Canva. Dodatkowo kurs zakłada wyposażenie uczestnika w wiedzę z zakresu marketingu internetowego, mediów społecznościowych, słów kluczowych oraz internetowych kampanii reklamowych. Przedstawienie użytkownikowi praktycznego zastosowania wybranych narzędzi w postaci filmów instruktażowych oraz materiałów z zakresu projektowania (logo, wizytówka, reklama Facebook, okładka Facebook) jak i dalszego ich wykorzystania (stworzenie fanpage na portalu Facebook, stworzenie reklamy na Facebook, opracowanie kampanii reklamowej Google Ads) pozwali na nabycie przez uczestnika kursu umiejętności przygotowywania skutecznych elementów marketingu internetowego.
Prowadzący: Roman Tomaszewski