Godło Polski
SZKOŁA
KADRA
PRZYJACIELE UCZNIA
KKZ

Polityka bezpieczeństwa ZSP w Chełmży
Oferta szkoły
2021/2022
Ja nie widzę Ciebie,
Ty zobacz mnie

Żyj zdrowo i ciesz się
każdą chwilą

Zawodowcy

Projekt Bezpieczeństwo

FILM PROMOCYJNY



SYLWETKI ABSOLWENTÓW SZKOŁY
PROGRAM
NASI PARTNERZY















Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Szanowni rodzice i uczniowie,
Napisane przez admin on 21-03-2020 14:54 | 402 czytań
Szanowni rodzice i uczniowie,Przedstawimy Wam również w 4 częściach zasady efektywnej nauki domowej, która powinna się stać kluczem do sukcesu.

1. Motywacja,
czyli najpierw musisz wiedzieć, po co chcesz coś wiedzieć. Właściwe nastawienie wewnętrzne jest podstawowym warunkiem efektywnego uczenia się, czyli musisz mieć CEL, który jest odpowiednio: ważny, wyraźny i realny. W przypadku maturzysty, to zdanie matury i dostanie się na studia, zdobycie zawodu i cieszenie się rodziną. Jest to cel ważny, bo odnosi się do szczęścia osobistego, jest wyraźny, bo dotyczy np. określonego kierunku studiów, jest realny, bo maturzysta ma określone predyspozycje w tym kierunku. Gdy są cele ,to rodzi się motywacja.

Pamiętaj, że jesteś w stanie zrobić tym więcej, im bardziej zależy Ci na tym, co robisz, dlatego że:

a. pracujesz wtedy szybciej
b. jesteś bardziej odporny na zmęczenie
c. wyżej oceniasz swe szanse, co je faktycznie zwiększa.

Motywacja może mieć dodatni lub ujemny wpływ na wyniki. Dodatni – oczekiwanie osiągnięcia czegoś pozytywnego, motywacja pozytywna, nie jest nigdy tak duża, by mogła zdezorganizować czynność, w przeciwieństwie do negatywnej i ujemnego wpływu na wyniki. Szczególnie burzący wpływ może mieć motywacja ujemna, oparta na lęku przed karą. Zdarza się, że będąc przygotowany do odpowiedzi, w momencie zawahania zaczynasz tracić grunt pod nogami, mówisz, potem, że pojawiła Ci się w głowie ‘’biała plama”.

Trzy warunki Twojej motywacji:

a. musisz odczuwać jakiś brak czegoś
b. musisz widzieć możliwość zapełnienia braku
c. musisz mieć pewność, że są okoliczności, w których potrafisz zaspokoić potrzebę, czy osiągnąć swoje cele.

Jednak zanim przystąpisz do nauki, uporządkuj niezałatwione sprawy. Porządek wewnętrzny to podstawa. Niezałatwione sprawy będą krążyć po podświadomości, zajmując tam miejsce temu, co właśnie przyswajasz , co jakiś czas będą wypływać na wierzch, do świadomości, rozbijając Twoje misternie budowane skupienie na przyswajanym materiale. Bałagan wewnętrzny, to potężne źródło bodźców, które rozprasza.
Pamiętaj,
zachowanie osobnika jest prawie w całości zdominowane przez uczenie się, wrodzone są tylko niektóre, nieliczne zresztą odruchy, typu: kichanie czkawka, płacz, ruchy oczu, śmiech, zwroty głowy, nieskomplikowane ruchy rąk i nóg, a z emocji: strach, gniew, uczucie miłości.

Cdn...